Jačanje imuniteta: kako ojačati imuni sistem na najbolji način

Saznajte šta je sve potrebno za jačanje imuniteta, na koji način i kako ojačati imuni sistem? Koju hranu, čajeve i suplemente korititi, i kako spremiti vitaminsku bombu na najbolji i najbrži način.

Jačanje imuniteta je jako važna stvar kod čoveka. Da bi bili u top formi, zdravi, jaki, veseli, energični i maksimalno produktivni, moramo voditi račina o svom duhu i telu.

Kako bi naš organizam radio kao savršen mehanizam, moramo paziti na njegove delove i voditi računa o svakom otkucaju. Za savršen puls, otporan i zdrav organizam, potrebno je telu obezbediti jak imunitet.

Šta je imunitet?

Imunitet je sposobnost organizma da se svojim mehanizmima odbrani od virusa, infekcija, bakterija, parazita i ostalih patogena. Postoji više vrsta imuniteta, priridno stečeni, veštački stečeni, aktivni i pasivni.

Prirodno stečeni imunitet je onaj koji beba nasledi od majke, tj. antitela koja još u trudnoći majka putem posteljice prenosi na plod ili putem mleka na novorođenče.

Veštačko stečeni imunitet je veštačkim putem osnažen organizam za borbu protiv bolesti, tj. ubacivnje antitela koja se unose u organizam, na primer putem vakcinacije.

Aktivni imunitet se stvara i obnavlja tokom celog  života. Na primer kada neki vurus napadne telo, organizam stvara ćelije koje pamte odbramenu reakciju organizma na taj virus i sledeći put kada taj isti virus napadne organizam, telo već zna kako da se odbrani ( preležane bolesti).

Pasivni imunitet predstavlja prenos antitela ali nije dugotrajan. Veštačko napravljenom imunitetu se pribegava kada postoji velika opasnost da na primer određeni virus napadne organizam, a nema dovoljno vremena da organizan sam stvori anititela za odbranu.

Simptomi pada imuniteta kod odraslih osoba

Učestali osećaj isrpljenosti, nemoći, opšte splabosti tela, bezvoljnost, umor, nedostatak energije a realno niste bili izloženi većim fizičkim i psihičkim naporima, veoma često mogu biti prvi pokazatelji pada imunog sistema.

Oslabljen imunitet se lako može primetiti i po izgledu kože, noktiju i kose.

Ukoliko je reč o problematičnoj i suvoj koži, pojavi ekcema, perutanju kože zatim slaboj kosi sa ispucalim i lomljivim krajevima, kao i problemi krtih noktiju, treba reagovati na imunizaciji organizma.

Herpes na usni i koži jedan je od čestih pokazatelja oslabljenog imuniteta. Iako je većina „zaražena“ herpes simpleks virusom, inficiranost ovim virusom ne pokazuje se uvek. On se pritaji, pretežno u ćelijama nervnih ganglija.

Kada padne imunitet, odnosno kada je loša odbrambena sposobnost organizma, virus se manifestuje i pokazuje najčešće na usni i sluzokoži usta ili nosa. Zato treba raditi na jačanju imunog sistema organizma.

Kako ojačati imunitet na najbolji način

Pre svega treba obratiti pažnju na stil života. Dovoljno sna – najmanje osam sati, redovna fizička, ali dobro odabrana aktivnost, najbolje tri puta nedeljno, boravak u prirodi, relaksiranje uz drage ljude, eliminacija stresa, dovolno unošenje vode, preporučena doza je 2 litra, tj. 8 čaša dnevno.

Osluškivanje svog tela i briga o njemu sigurno je pravo oružje protiv opakih neprijatelja koji vrebaju svaki trenutak slabosti kako bi napali naše telo, s toga, krećemo u ozbiljnu borbu za jači imunitet.

Ojačati imunitet čajevima

Kada se priča o borbi protiv bolesti, odmah nam pada na pamet topli, prirodno obojeni napitak koji se pije iz šolje. Leti se pije u Rusiji, a mi kada moramo i da bi zagrejali telo, naravno on je neizbežni prijatelj upaljenog ždrela, njegovo veličanstvo – čaj!

Postoje razne vrste i mešavine čajeva. Najbolje je odabrati onaj koji vam najviše prija, jer o ukusima ne treba raspravljati.

Možete se zagrejati čajem od šipka, kamilice, zelenim čajem, nanom, hibiskusom, koji god da odaberete, nećete pogrešiti, jer čajevi imaju smirijuće dejstvo na organizam, ublažuju stres, a zbog određene doze kofeina, poboljšavaju koncentracij.

Ako želite da poboljšate aromu čaja da bi više uživali u njegovom ispijanju, predlažemo da iscedite pola limuna, dodate par kašičica meda, možete narendarati malo đumbira ali sve to kada se čaj prohladi da bi se najbolje iskoristile hranljive i lekovite supstance iz ovih dragocenih namirnica.

Ojačati imunitet hranom

Kako bi rekli naši stari, jedi dete, zdravlje ti na usta ulazi!

Samo što je dokazano da ukoliko želite da ojačate imuni sistem, ne treba da jedete brzu hranu (masnu).

Samo posebnim odabirom zdravih namirnica, možete osnažiti i izlečiti organizam.

Namirnice koje se preporučuju za jačanje imuniteta su zeleno povrće, od kojih izdvajamo spanać, on je bogat vitaminima A, E, B1, B2, B9, kao i mineralima, a tu su i brokoli, grašak, kelj, kupus, patlidžan, luk…

Nećemo zapostavljati ni narandžasto i crveno povrće i voće, bundeva, šargarepa, cvekla, paradajz, paprika, mandarine, pomorandže, nar, jabuke koje zbog svoje boje poboljšavaju i raspoloženje. Možete ovu harmoniju  toplih tonova i ukusa razbiti jednim žutim limunom koji je sinonim za vitamin C.

Od orašastih plodova tu je orah, badem, lešnik i nezaobilazni kesten, koji je nepravedno zapostavljen a pun je vitamina i minerala.

Beli luk za jači imuni sistem

Veoma popularan, ali ne tako omiljen kod svih je neprocenljivi beli luk. Ova dragocena biljka se od davnina koristila kao hrana, kao lek, a neki su mu pripisivali i magijska dejstva (nosio se u džepu za sreću, kao amajlja i koristio za borbu protiv zlih duhova i opasnih sila).

Bilo kako bilo jasno je da je veliki borac protiv virusa, bakterija, parazita i čini dobrobit čitavom organizmu.

Zbog veoma intenizivnog mirisa i ukusa, možete ga jesti pomešanog sa jogurtom ili peršunom kako bi neutralisali njegov jak miris.

Cink za jačanje organizma

Veoma je značajan mineral u borbi za jačanje imuniteta. Često ga zapostavljamo a trebalo bi ga što više unositi tokom zime, jer je neophodan za funkcionisanje našeg tela u celini.

Cink podstiče stvaranje belih krvnih zrnaca u koštanoj srži, koja su vrlo bitna u odbrani organizma od raznih patogenih klica. Pored toga, sprečava upale, stvara barijeru na sluzokoži nosa i grla te odbija ulaz virusa gripa u telo.

U hranu bogatu cinkom svrstavamo pre svega namirnice živitinjskog porekla, jaja, piletina, junetina, ćuretina, morski plodovi – školjke, rakovi, tuna… Biljni izvori cinka su badem, pasulj, pšenica, integralne žitarice, semenke bundeve.

Đumbir za snažniji imunitet

U poslednje vreme dosta tražena biljka, može biti odličan način da ojačate imunitet. On dokazano deluje protiv upalnih procesa, pa je odlično rešenje kada želite da se izborite sa gripom ili prehladom. Đumbir je takođe i antioksidant, a oni su jedni od glavnih supstanci koje osnažuju imuni sistem.

Ovas za otpornije telo

Ovu žitaricu u obliku pahuljica obično jedem za doručak. Izuzetno je zahvalna namirnica. Brzo se priprema, ne prljate puno posuđa, a obezbeđuje dovolnju količinu energije koja je potrebna organizmu za nastavak radnog dana. Ovas kao žitarica sadrži obilje hranljivih supstanci.

Ova žitarica je riznica magnezijuma, joda, cinka, kalijuma, fosfora i mnogih drugih minerala.

Ovas blagotvorno deluje na organizam pod stresom i smanjuje simptome depresije. Takođe ima svojstvo antioksindansa koji savršeno čisti organizam od loših supstanci i osnažuje imunitet. Poboljšava kognitivne sposobnosti, pozitivno utiče na koncentraciju, memoriju i učenje.

Kako pripremiti ovsenu kašu

Pošto je ovsena kaša sama po sebi neutralnog ukusa, možete je obogatiti lešnicima, orasima, bademom, šumskim voćem, zasladiti medom. Ja ponekad dodam i kakao da bih upotpunila raskošnu aromu ukusa za dobar start na početku dana.

Dakle, priprema se tako što u posudu stavite 3 do 4 supene kašike ovsenih pahuljica, dodate vode tek toliko da potopi pahuljice, kuvate na jakoj vatri dok ne proključa, mešate dok ne ispari sva voda i dok smesa ne postane kašasta. Potom kašu sipate u činiju, dodate sve gore pomenute sastojke ili sami iskombinujete svoju verziju i vuala! Visoko energetski doručak je spreman!

Blago u tanjiru za najjaču odbranu od virusa – hipokratova čorba

Kada dođe vreme za ručak, možete se okrepiti takozvanom Hipokratovom čorbom. Ona se zbog svojom hranljivih sastojaka preporučivala najtežim pacijentima i onima koji su bili krhkog zdravlja. Kako bi se što pre oporavili i poboljšali svoju zdravstvenu sliku.

Najveća vrednost ove supe od povrća je ta što lekovito deluje na jačanje imuniteta, detoksikaciu organizma i jačanje bubrega. Kako god, ovu supu preporučujemo i kao glavni obrok, jer je veoma hranljiva i brzo zasiti.

Kuva se na laganoj vatri sa što manje vode. Takođe, posuda u kojoj kuvate čorbu mora biti poklopljena kako bi svi hranljivi sastojci ostali sačuvani.

Za nju vam je potrebno:  1 koren celera srednje veličine; 1 koren peršuna srednje veličine; 2 glavice luka srednje veličine; 2 mala ili jedan veliki praziluk; beli luk prema želji (može se dodati i na kraju), malo peršunovog lista; 600 g paradajza; 400 g krompira. Sama priprema čorbe nije komplikovana.

Operite sastojke, oljuštite povrće, iseckajte na sitne delove, a možete ih i narendati kako bi se pre skuvali. Nalijete lonac vodom toliko da povrće ogrezne u vodi. Pojačate vatru do kjučanja, a potom smanjite i neka se krčka na tihoj vatri dok povrće ne omekša.

Kad je čorba kuvana, dodajte beli luk i začine u malim količinama – lovor, origano, ruzmarin, žalfiju, kim, majčinu dušicu, kapar, muskatni orah. Kuvanu čorbu izmiksajte i možete je poslužiti. Ovo zlato u tanjiru je najbolje za jačanje imuniteta zbog svojih dragocenih sastojaka.

Luk – ljuti ratnik protiv virusa

Jedan je od sastojaka ove supe. Sadrži visok nivo vitamina C kao i brojne druge hranljive supstance, od kojih naš imunitet ima itekako prednosti. Na primer, mineral selen. Selen je neophodan našem organizmu jer je simbol jačanja imuniteta.

Ima izuzetnu ulogu u normanom funkcionisanju celokupnog organizma a posebno utiče na rad hormona štitne žlezde. Poboljšava očuvanje eleastičnosti kože, čuva organizam od starenja, zato je neophodan u borbi za vitalnost organizma.

Magični beli luk

Zbog velike količine antioksidansa spada u najjače borce protiv upornih virusa i infekcija. Dobar je u lečenju upalnih procesa grla, uha, krajnika, ublažava simptome herpesa. Ima glavnu ulogu u snižavanju krvnog pritiska i povoljno utiče na lečenje kardiovaskularnih bolesti.

Zbog bogatstva antioksidansa se nesumnjivo ubraja u snažne saveznike imunološkog sistema.

Krompir za otpornije telo

Ova namirnica je ima veliku primenu u lečenju tela kako spolja tako i iznutra. Može se korisiti kao sirov i termički obrađen. Dragocen je u očuvanju jakog imunog sistema. Važi za namirnicu sa visikom energetskom vrednošću, zbog svojih hranljivih supstanci.

Poseduje, proteine, ugljene hidrate, vitamnin C, količina celuloze omogućava pravilan rad creva, te je odličan kao prilog svakom obroku. Preporučuje se kao veoma važna namirnica u jačanju imuniteta.

Kako bi se zasladili posle ove divne čorbice i pojeli nešto umesto večere, probajte sa kombinacijom suvog voća, orašastih plodova, limuna i meda.

Vitaminska bomba za jačanje imuniteta

Da bi se zdravo zasladili naoružajte se vitaminskom bombom koja će osnažiti vaše telo i ojačati iminitet vašeg organizma. Za ovu zdravu poslasticu biće vam porebno:

– 100 gr suvog grožđa

– 150 gr zrna oraha

– 100 gr badema

– kora od dva limuna

– 100 gr suvih kajsija

– 100 gr suvih šljiva

– 250-300 gr meda

Sameljite na mašinu za mlevenje mesa: suvo grožđe, orahe, bademe i limunovu koru. U smesu dodajte sok od dva limuna, čiju koru ste prethodno samleli.

Promešajte, dodajte samlevene suve šljive i suve kajsije. Na kraju dodajte med i opet promešajte. Ostavite da odstoji na tamnom mestu 1-2 dana. Za decu stariju od 3 godine – 1 kašičica dva puta dnevno. Za odrasle: 1-2 kašike tri puta dnevno. Teglu sa čarobnim vitaminim za jačanje imuniteta čuvajte u frižideru.

Ako mislite da vam je potrebno dadatno jačanje imuniteta i pored ovih prirodnih sastojaka koje unosimo u organizam putem hrane, možete se dodatno snabdeti i obezbediti jači imuni sistem – suplementima.

Suplementi za jačanje imuniteta kod odraslih osoba

Na tržištu postoji raznovrsna ponuda dodataka ishrani u vidu praškova, trabletica i kapsula koji daju organizmu. Ukoliko ih uzimamo na pravilan način, dovoljnu količinu potrebnih vitamina i minerala koji su neophodni za jačanje imunog sistema organizma.

Naravno, najbolji izvori hranljivih aktivnih sastojaka su sveže voće, povrće, namirnice životinjskog porekla. U njima se nalaze neprocenjive tvari koje organizmu obezbeđuju potrebno gorivo za pravilan rast, razvoj i obnovu ćelija organizma.

Realno gledano, ko od nas u svakodnevnoj ishrani unosi dovoljnu količini vitamina i minerala? Priznaćemo, veoma mali broj.

Zato se moramo osloniti na farmaceutsku industriju, koja nas svakodnevno bombarduje najboljim formulama za zdrav, jak i izdržljiv organizam i savrženo jak imuni sistem. Suplementi su nam najdostupniji i skoro da nam uskaču u potrošačku korpu.

Moramo se složiti da su veoma praktični za korišćenje i imaju, nadam se zadovoljavajuči efekat, a pri tom, ne treba veliki napor oko nabavke, pripreme i obrade samih sastojaka koji se nalaze u tim malim slatkim – nakiselim tableticama.

Na policama apoteka i spermarketa možete naći Ehinaceu u kapsulama. Ova biljka važi za kraljicu imuniteta i dugi niz godina se koristi u medicini kao biljka sa lekovitim sastojcima.

Ova biljka jača imuni sistem i otpornost organizma od raznih virusa i gljivica. Stimuliše bela krvna zrnca tj. leukocite, koji imaju imunološku ulogu i brane organizam od bolesti.

Ehinacea ima protivupalno i antivirusno dejstvo, potvrđeno jača imuni sistem i često se koristi u lečenju prehlada i gripa.

Suplementi i šumeće tablete vitamina i minerala

Vitamin C je dobro uzimati kada ne možemo da se izborimo sa velikom količinom stresa i kada osećamo da smo pod velikim pritiskom. Postoje u tabletama i šumećim tabletama.

Postoji dosta proizvođača šumećih tableta na našem tržištu, ali pored njihove praktičnosti, stručnjaci ipak savetuju uzimanje ovih dodataka u prahu.

Vitamin B5 je značajan za regulisanje hormona stresa i reproduktivnih organa i potrebni ga je uzimati radi boljeg funkcionisanja čitavog organizma.

Za zdrave zube i kosti i kardiovaskularni sistem veoma je važan kalcijum, vitamin D3 i vitamin K2. Kalcijuma ima u mleku i mlečnim proizvodima,ali ako ne konzumirate ove namirinice ili ukoliko vam smetaju, možete ih koristi kao suplemente za jačanje imuniteta.

Za opštu potporu organizma tu je nerazdvojna veza Magnezijuma i Cinka. Magnezijum igra značajnu ulogu u mnogim procesima u ljudskom organizmu, ali se ne nalazi u namirnicama u potrebnim količinama. Tako da unošenje ovog sastojka putem hrane neće biti dovoljan za kvalitetan rad našeg organizma.

Kako biste nadoknadili ovaj manjak možete pripremiti kupku od gorke soli jednom do dva puta nedeljno ili ga prosto možete dopuniti suplementom.

Cink povoljno utiče na varenje i imuni sistem, kao i za održavanje nivoa bakra pod kontrolom. Previše bakra može imati negativnih uticaja na telo i um. Zato treba biti veoma pažljiv u kombinaciji i količini suplemenata koje unosimo u naš organizam da ne bi izazvali suprotan efekat. Jer je jedina razlika između leka i otrova u količini unosa određene supstance.

Biti u harmoniji sa imunitetom

Znači mati dobro zdravlje, kako bi rekli pobornici holističkog shatanja zdravlja. Prema holizmu, pojedinačni deo se uvek mora dovesti u vezu sa celinom, ako celina nije u redu, njeni delovi će patiti.

Izlečiti bolest prvenstveno znači omogućiti telu kao celini ili idealno, da telo fukncioniše u skladu sa njegovim okruženjem.

Kako bi ste dobili najbolje recepte i smernice, uputstva i preporuke, neophodno je pratiti signale svog tela i obratiti se stručnom licu za dalje korake.

Popunite formular, besplatno i bez obaveza. Saznajte koja bi bila cena za Vas.

Povezani članci

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *