Top 6 najboljih i najkorisnijih plesova

Saznajte koje sve vrste najboljih i najkorisnijih plesova postoje kod nas u Srbiji, koji moderni plesovi su najatraktivniji najbolji za zdravlje. Šta je ples i zašto je dobro baviti se plesom rekreativno ili trenitati, kada je najbolje početi sa plesom kao što je Salsa, Baćata, Kizomba, Tango, Trbušni ples ili Balet?

Ples pozitivno utiče kako na telo, tako na duh i um. Fizički se postiže bolji tonus mišića, držanje tela, ravnoteža i koordinacija pokreta, poboljšava se cirkulacija i pospešuje rad kardiovaskularnog sistema. Evo zašto izabrati neki od ovih plesnih pravaca.

Šta je ples?

Ples je forma scenske umetnosti nastala od ljudskog pokreta koji ima estetski karakter a unutar kulture ima simboličku vrednost.

Ples je u svetu pa i kod nas veoma popularna i rasprostranjena vrsta umetnosti. Ples kod nas ima društveni karakter odavnina, u smislu druženja i socijalizacije, pa je i ostao deo srpskog folklora.

U plesu je veoma bitno da posedujemo sposobnost da budemo spontani i da se igramo. Tu sposobnost treba negovati i razvijati. Bez nje ne bismo bili u stanju da otkrijemo nešto novo o sebi niti da učimo i menjamo se.

Zašto je dobro baviti se plesom?

kojim plesom se baviti

Ples obogaćuje život i donosi radost i svaka osoba bi trebalo da se bavi plesom.

U suštini, ples je deo opšteg vaspitanja, a za zdravlje je sportska aktivnost. Takođe je koristan kod otklanjanja deformiteta. Intelektualno ples povećava sposobnost pamćenja, razvija kreativnost i želju za novim saznanjima.

Ples budi osećaj za lepo, a plesači se uče dobrim manirima i kulturi komunikacije, uz sticanje velikog samopouzdanja. Ples stvara osećaj fizičke i psihičke opuštenosti, čuva optimizam, poboljšava međuljudsku komunikaciju i stvara osnovu za uspešnost u drugim sportskim granama, jer postoji velika raznovrsnost pokreta.

Ples pospešuje lučenje žlezda koje utiču da ljudi budu srećni. Tako da, vežbati neki ples je zapravo vežbati kako biti srećan.

Ples i pravi saveti za opuštanje u igri

kako se opustiti kroz ples i igru

Koliko puta vam se desilo da propustite neke lepe trenutke u životu jer niste mogli da se ohrabrite, opustite i slobodno zaplešete?

Da li volite da igrate, ali se stidite svog tela i svojih pokreta, pa to činite ili u najmanje osvetljenom kutku kluba ili samo u svojoj sobi ispred ogledala, a nikada pred očima javnosti? Možda ste nekada i poželeli da naučite da igrate ali vam ne prija da pratite unapred definisane plesne korake?

Ukoliko su vaši odgovori na ova pitanja potvrdni, onda je priča koja sledi za vas. Ovo je uputstvo kako da probudite plesača u sebi. Da, on je tu u vama i samo čeka vaše ohrabrenje!

Koliko je zapravo i divno i lako zaplesati, pa čak i ako imamo dve leve noge, kako obično u narodu kažu. Divno je odmarati se i meditirati u pokretu, istraživati svoje pokrete, upoznavati svoje telo i na kraju tražiti priliku za đuskanje.

Koji su najbolji i najlepši plesovi?

ples i zdravlje

Latinoamerički plesovi kao što su Rumba, Samba, Ča ča ča, Jive, Pasodoble, Salsa, Merenge, Baćata… Standardni plesovi kao što su Engleski valcer, Bečki valcer, Kvik step, Slou fox, Tango. U poslednjih pet godina uči se Zumba, Kizomba, Disco dens, HIp hop ples itd.

Svi ovi plesovi su najbolji i najkorisniji za vaše zdravlje.

Kada je najbolje početi sa plesom?

najbolji tango

Ne postoje postoje uzrasne kategorije, svi se mogu baviti plesom bez obzira na uzrast, fizička ograničenja ili spretnosti i mentalne i emotivne blokade koje sami sebi namećemo. Čak i ako se jedva krećemo ili možda ne možemo uopšte da se krećemo, verujem da i dalje možemo da plešemo, pa makar  to ne bilo spolja vidljivo.

Sve ono što nas najviše ograničava da se opustimo i prepustimo plesu smo upravo mi sami, naše misli i predubeđenja.

Treninzi plesa, zašto da ne!

kako dobiti osecaj za ritam

Ljudi širom svetu uživaju u gledanju vrhunskih plesača tokom njihovih nastupa. Šou programi poput ”Ples sa zvezdama” zaista su ”naterali” svet da se mnogo više počnu zanimati za razne vrste plesova.

Naravno uvek je dobro gledati kako drugi to plešu, ali zašto nebi baš vi ustali iz vašeg kauča ili fotelje i počeli plesati. U vašoj neposrednoj blizini sigurno se nalazi barem jedan plesni studio u koji se možete upisati i početi vežbati ples.

U poslednje vreme popularni su plesovi tipa Salsa, Baćata, Argentinski  tango.

Bilo koji ples da odaberete, odabrali ste najbolje i najkorisnije za vaše zdravlje. Da li će to biti neki od latino američkih plesova, hip hop ples ili društveni ples, za početak je svejedno.

Najpopularnije vrste plesova i igara

Koje sve vrste modernih plesova postoje i koje sve vrste plesa postoje uopšte.

Koji klasični ples ili standardni ples će postati Vaša strast?

1. Salsa

kako najbrze nauciti salsu igrati

Salsa je pre svega vrlo lep i interesantan ples, koji može biti i sporiji i vrlo energičan po tempu, izuzetno atraktivan i erotičan po načinu plesanja. Iako ima jako mnogo figura, kombinacija i mogućnosti, ipak je prilično laka za učenje i ne traži nikakvo prethodno poznavanje plesa.

Šta više, već posle nekoliko naučenih figura „novopečeni“ salserosi mogu odlično da se zabave plešući Salsu, pogotovo što ne zahteva puno prostora i idealna je za žurke i gužve.

Ona je jedan od retkih plesova koji jednako lepo izgleda kada se igra sa partnerom, u grupi od nekoliko parova sa jedinstvenom koreografijom (rueda ili krug), ali i pojedinačno u grupi (linijska salsa).

Da li ste ikada vodili ljubav na podijumu za igru?

Emocija i strast su toliko guste u vazduhu da možete nožem da ih sečete. Ipak jedan ples je po tome posebno karakterističan – Bachata.

2. Baćata

kako nauciti bachatu ples

Bachata je zbog svoje sve veće popularnosti, izdvojen kao poseban kurs. Bachata je senzualan, osećajan i romantičan ples koji se pleše uz istoimenu muziku. Tematika Bachate je često romantična, osobito česte teme o tugi i ljubavi.

Bachata se ponekada naziva blues-om Dominikanske Republike. Nastala je pod uticajem kubanskog Bolera.

Tempo: spor, obično oko 30 taktova u minuti.

Takt: 4/4, 4 udarca u taktu.

Plesni koraci Bachata-e se svode na tri koraka u jednom smeru i pokret bokom. Zatim se koraci ponavljaju u suprotnom pravcu. Teži deo je ispravno kretanje tela. Da bi plesali Bachatu morate da pokrenete bokove.

Plesno brojanje: Sporo, sporo, sporo, dodir.

Razlikuje se nekoliko stilova – dominikanski, tradicionalni, moderni i bachatango . Kroz časove bachate ćete se upoznati i sa elementima drugih plesova, kao što su kizomba i tango.

3. Kizomba

kada je najbolje poceti sa plesovima

Ovo je ples koji predstavlja jedan poseban doživljaj, jer veoma blizak kontakt, vođenje i praćenje čine da se uspostavi jedna neobična komunikacija između partnera. Posebna konekcija i prisnost. Ples je veoma senzualan i odlikuje ga blago talasasto i sporo kretanje tela.

Zahvaljujući zajednicama emigranata koji su se okupljali u Portugaliji i osnivali svoje klubove, kizomba se vrlo brzo proširila po Portugaliji, a odatle i po celoj Evropi. Kod nas je stigla pre četiri godine.

4. Tango

gde je najbolje nauciti tango ples

Tango je jedini standardni ples latino-američkog porekla. Po stilu se veoma razlikuje od ostalih standardnih plesova.U osnovnom kretanju nema podizanja i spuštanja. Njegov ritam je iscepkan i dinamičan. Karakteristični su energični,progresivni pokreti koji se smenjuju sa napetim pauzama.

Ples je pun suprotnosti,pored čvrstine takođe je zadržao i ogromnu mekoću i nežnost. Veoma je intiman ples. Prepun jakih emocija, pored osnovne priče o odnosu između muškarca i žene, u svom najsavršenijem obliku tango govori o životu i smrti. Danas se često karakteriše frazom ’’tužna misao koja se pleše’’.

5. Trbušni ples

kako najpre nauciti trbusni ples

Trbušni ili orijentalni ples svakim danom postaje popularnija vrsta plesa. U zemljama njegovog porekla, plešu ga devojčice i dečaci od malena oponašanjem plesa odraslih na društvenim manifestacijama poput venčanja.

Pored što je zabavan, sa trbušnim plesom unaprediti ćete svoje zdravlje, držanje te sagoreti višak kalorija.

Trbušni ples je izvanredan način održavanja zdravlja. Ples je izvanredna kardio vaskularna vežbe, kojom postajemo fleksibilniji i dobijamo fizičku snagu. Plesom vremenom jačamo mišiće celog tela. Npr. u trbušnom plesu se stalno moramo služiti rukama, koje su obično u uzdignutom položaju što utiče na oblikovanje mišića ruku.

Ispravno držanje je veoma važno ne samo za fizički izgled, ali i zbog zdravstvenih razloga. Trbušni ples je idealan način da ispravite položaj kičme. Pravilno držanje pri plesanju je ono što svaki instruktor plesa treba da ukaže svojim učenicima na samom početku.

Pri plesanju je neophodno imati ispravno držanje tela, kojim smanjujemo mogućnost povreda  i poboljšavamo izvedbu trbušnog plesa.

Razne dijete često znaju biti uzaludne. Jedan od najbolji načina mršanja je uz trbušni ples. Trbušni ples nam pruža priliku gubitka i do 300 kalorija u roku od jednog sata.

Naravno, intenzitet mršavljenja zavisi i od intenziteta plesanja. Bez sumnje, uz pravilnu i raznovrsnu ishranu izgubićete više kilograma nego što mislite da možete.

Trbušni ples znatno deluje na povećanje samopouzdanja. Pri plesanju upotrebljavamo sve delove tela, kojim jačamo mišiće i oblikujemo naše telo. Naše telo vremenom postaje lepše, što znatno deluje na povećanje nivoa samopouzdanja.

Trbušni ples zahteva ženstven način kretanja, pa budi osećaj ženstvenosti u nama. Ples sa velom zahteva visok nivo ženstvenosti uz pomoć kojeg iskazujemo elemente nežnosti i gracioznost.

Dokazano je da žene koje se bave trbušnim plesom vremenom postaju znatno ženstvenije od ostalih osoba lepšeg pola.

Dokazano je da trbušni ples deluje pozitivno na smanjenje PMS-a. Zahvaljujući trbušnom plesu dosta djevojaka ima manje bolne mentruacije. Pokreti osmica i talasanja znatno podstiču cirkulaciju donjeg dela stomaka i uspostavljajući harmonalnu ravnotežu, pa umanjujući simptome PMS-a. Posebno je važna uloga pravilnog disanja pri plesanju koje deluju smirujuće na naše telo u periodu PMS-a.

Ples je idealan način održavanja telesne forme za vreme i nakon trudnoće.

Ne treba zaboraviti da ova fizička aktivnost snosi i rizike od određenih povreda pa se preporučuje razmatranje prednosti koje nudi dobrovoljno zdravstveno osiguranje.

Šta treba znati o trbušnom plesu

zasto je dobar trbusni ples

  1. Sve je više muškaraca koji se bave trbušnim plesom. Egipatski plesač Khaled Mahmoud i Turski Ozgen su velike zvezde trbušnog plesa.
  2. Veruje se da je trbušni ples bio izraz ritualne proslave plodnosti. Međutim njegovo poreklo nije precizirano.
  3. Trbušni ples se ne pleše u štiklama, nego bosih nogu kako bi se osetila veza s Majkom Zemljom.
  4. 1898. godine je Thomas Edison napravio video kojim su predstavljene trbušne plesačice Ella Lola i Crissie Sheridan.
  5. Dosta stvari koje koristimo u trbušnom plesu poput: nakita i određenih vrsta kostima dolazi iz Hollywooda (1920 – 1940), a ne iz Egipta.

muski trbusni ples

Uzmimo za primer i savremeni ples u kojem reč ples nije samostalan pojam nego stoji zavisna o dva elementa, a to su telo i koreografija. Na koreografiju i telo, dakle pokret, nije oduvek gledano kao na odvojene elemente koji tek kada su zajedno aplicirani konceptualno i praktično tvore celinu plesnog izražaja.

Po definiciji i savremenom načinu aplikacije, koreografija je skup odluka po kojima je definisano kretanje subjekta unutar zadane vremenske celine i određenog prostora. Ona nije isključivo vezana uz ljudsko telo niti uz pozornicu, odnosno pozorište, iako je unutar navedene strukture najčešće svesno korišćena.

Bitno je napomenuti da koreografija popularno nosi reputaciju narativnog sredstva, koji zapravo može biti tek onda kada barata simbolično nabijenim elementima koji imaju izraženu potenciju prema određenom značenju tek kada su joj pridruženi odgovarajuće kompozicijske strukture.

Emancipacija koreografije razbija hermetičnost logike stvaranja plesa, što utiče i na način na koji shvatamo pokret.

Pokret je jezična jedinica plesa

kako najbolje nauciti trbusni ples

U jeziku je još davnih dana  postavljena je teza koja predlaže da je značenje reči kombinacija akustičnog simbola i pridodana mu konceptualna značenja – čija veza je potpuno umetna, a čovek ju je racionalno doneo.

Isto se događa s kategorizacijom pokreta u svrhe normalne međuljudske komunikacije (gesta), a tako i u svrhe plesne umetnosti.

6. Balet

kako postati balerina

Balet je primer tehnike koja je razvila kodeks gestikulacija koje se u koreografiji koriste kako bi opisale radnju, budući da je plesači neće opisati verbalno. Kroz godine iskustva publika je naučila šta koji pokret znači jer bi se isti ponavljali, kao oni koji opisuju smrt, slomljeno srce ili epsko razočaranje.

Onoga trenutka kada pokretu cilj nije imati simbolično značenje, otvaraju se mogućnosti koje zainteresovanom dopuštaju da istraži sve njegove aspekte.

Artikulacija, preciznosti i koreografija imaju svoje draži. Mi samo stvaramo ples. U tom procesu stvaranja, naše samopouzdanje raste. Tu je  veoma važan i princip improvizacije, ona naročito utiče na razvoj naše kreativnosti.

Jako je važno probati, dati sebi pirliku i ako niste na samom početku opušteni i osećate se napeto, umorno, nezadovoljno i sigurno  da ćete nakon sat vremena đuskanja biti  kao novi i osećati se sjajno.

Dragoceno je i to kada neko uspe da integriše neki novi i drugačiji kvalitet u svoj ples. Na primer, ako muškarac prvi put otkrije kako može da se kreće nežno i ženstveno i kako na taj način neće ugroziti svoju muškost  već će je obogatiti.

Zašto je dobro igrati balet?

zasto se baviti baletom

Ples takođe povećava vašu fleksiblnost. Plesovi poput baleta ili break dance-a povećavaju vašu fleksibilnost i smanjuju ukočenost u mišićima. Povećanje fleksibilnosti pomaže vam da olakšate bol u zglobovima.

Ako osećate veliku napetost ili ste pod stresom, zgrabite svog partnera pojačajte muziku i zaplešite tango. Vas partner i odlična muzička podloga mogu osloboditi stresa.

Ples zaista popravlja raspoloženje, navodi se u studiji koja je testirala učinke plesa na osobe koje pate od depresije. Pacijenti koji su učestvovali u ovoj studiji ponovo su počeli graditi optimizam, nakon uspešno odrađenog istraživanja bilo je nekolicina pacijenata koji su još uvijek pokazivali samo male simptome depresije.

Ako ste depresivni, pokušajte istražiti u kojem se lokalu pušta muzika za ples, izađite i dobro se zabavite, garantujem vam da ćete vaše simptome depresije svesti na minimum.

kako zavodno plesati igrati

Ples je odlična aktivnost, posebno za osobe koje pate od kardiovaskularnih problema. Italijanski naučnici dokazali su  da osobe koje imaju srčane probleme i počnu se baviti plesom nakon određenog vremena osjećaju pobojšanje. Dokazano je da su te osobe postale mnogo zdravije od ljudi koji su se odlučili za duge šetnje ili trčanje po pokretnoj traci.

Plesom gubite kilograme i definitivno je zanimljiviji način vežbanja od klasične vožnje biciklom ili aerobika.

Ako se osećate nervoznim jer ste pali (naročito starije osobe), upišite se na časove plesa.  Dokazano je da tango može pobojšati ravnotežu kod starijih osoba. Ovaj ples zahteva veliku brzinu pokreta i pravilno držanje, ako imate dobrog trenera tanga i pravilno vježbate vjerujte da ćete osetiti poboljšanje ravnoteže.

Ako vam se čini da nemate dovoljno snage, sklekovi pomažu ali su previše dosadni i vrlo brzo preskačete redovne vežbe. Upišite se na časove plesa. Istraživanja potvrđuju, zaista ćete osetiti promenu i povećanje snage ako redovno plešete i slušate savete vašeg plesnog instruktora.

Plesni studiji odličan su ambijent za stvaranje novih prijateljstava. Naravno upoznavanjem novih ljudi i stvaranjem prijateljstava dovodi vas do povećanja sreće, smanjuje stres i samim tim pojačava i imunološki sistem.

Poznato je da je muzika i igra jedan od 10 načina kako se osloboditi stresa.

Evo još nekih razloga zašto je još dobro baviti se plesom:

koligo se plesom sagoreva kalorija

  1. Dok plešete sagorevate100-400 kalorija na sat
  2. Povećava izdržljivost
  3. Usporava protok krvi
  4. Povećava kapacitet pluća
  5. Poboljšava cirkulaciju
  6. Usporava abnormalne lezije kost
  7. Jača kosti
  8. Povećava fleksibilnost zglobova
  9. Daje lep tonus mišića i to bez suplemenata
  10. Poboljšava koordinaciju, ravnotežu, raspoloženje i smanjuje vreme odziva reakcije
  11. Poboljšava držanje
  12. Poboljšava funkcionisanje unutrašnjih organa
  13. Poboljšava mentalno zdravlje
  14. Smanjuje stres i depresiju
  15. Eliminiše nesanicu i povećava izdržljivost
  16. Povećava sposobnost uklapanja u društvo
  17. Povećava samopouzdanje
  18. Plesači su otvoreniji i lakše sklapaju prijateljstva
  19. Plesom stičete nova saznanja o primerenom ponašanju unutar jednog društva, a sa tom prednošću sa lakoćom možete čak i partnera naći.

najbolji ples za zdravlje tela

Za one koji se rekreativno bave plesom ples nije skup. Oni koji se opredele da se bave takmičarski plesom kao i kod drugih sportova zahteva određena finansijska ulaganja. Kao i u svakom sportu moguće su povredu, pa se za dodatnu bezbednost preporučuje polisa životnog osiguranja sa kojom možete bezbrižno da trenirate.

Sve u svemu, ukoliko želite da se bavite nekom fizičkom aktivnošću koja će vam doneti maksimalno pozitivan učinak, ples je jedan od najboljih mogućih izbora.

Ovde možete pogledati raspored plesnih takmičenja u Srbiji – srpska plesna asocijacija.

Povezani članci

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *