Šta je kisela i bazna ishrana: Kojim namirnicama povećati baznu ishranu

Saznajte šta je kisela i bazna ishrana? Kako se osloboditi kiselosti, kako poboljšati baznu ishranu i koje namirnice sadrže kiselinu a koje ne?

Kisela i bazna ishrana – šta je to, pitanje je mnogih koji žele da znaju nešto o tome. Kada je javi kancer obično sve dosadašnje želje postaju nebitne i svi želimo samo jedno – da ozdravimo. Prvo sa čim počinjemo pored lekarske pomoći, jeste promena ishrane i način života.

U ovom tekstu ćemo Vam objasniti sve što treba da znate o kiseloj i baznoj ishrani.

Definicija pH vrednosti

pH vrednost je broj bez jedinice i određuje da li dati rastvor ima kiselo (acidno) ili bazno (alkalno) svojstvo.

Za poređenje se koristi skala sa refetentnim vrednostima koje se kreću od 0 do 14. Kada je rastvor kiseo pH vrednost je manja od 7, a kada je sredina bazna pH vrednost je veća od 7. Ovo se odnosi na sve, kako rastvore i tečnosti, hranu, lekove, preparate, tako i na ljudski organizam.

Šta je kiselost ljudskog organizma?

Kod zdravih ljudi većina telesnih tecnosti ima bazni karakter, dok je kod bolesnih ljudi organizam pretežno kiseo.

Ljudsko telo mora zadržati pH u veoma uskom opsegu kako bi preživelo i funkcionisalo rodnom časopisu za testiranje lekova. Ovaj opseg drži pH blizu neutralne. Hrana i piće menjaju pH pljuvačke.

Starost takođe može biti faktor, jer deca imaju prosečnu pH od 7,5, dok odrasli imaju više kiselosti, sa pH od 6,5 ili niže.

pH vrednost naše krvi je uvek u opsegu od 7.35 – 7.45. Što znači da je naša krv blago bazna. Ta pH je stabilna i nikada se ne menja tokom života.

Hemijski rečeno, naša krv je pufer – jedinjenje koja se odupire promeni pH čak i pri dodavanju jakih kiselina i jakih baza. Svaka veća promena pH vrednosti krvi po organizam znači trenutnu smrt.

pH vrednost u želucu iznosi oko 2 i spada u sredinu jako niskog pH. Za to je odgovorna hlorovodonična kiselina u njemu. Da, dobro ste pročitali, hlorovodonična kiselina (HCl), ona ista “sona” kiselina sa kojom čistite WC. Sva hrana koju pojedemo prvo dospeva u želudac, a tako niska pH potrebna je da bi se ona svarila.

Hrana iz želuca prelazi u tanko crevo. Da ne bi oštetila tanko crevo, pankreas “upumpa” bikarbonatne jone (bazu) i neutrališe kiselost smeše iz želuca. Što znači da dolazimo do pH 6.5-8 u tankom crevu.

U urinu normalna pH vrednost iznosi od 5.5 do 6.8. Tako se izražavaju i laboratorijski rezultati, kao „normalno: kisela reakcija“.

Hrana koja smanjuje kiselost organizma

Hrana koja smanjuje kiselost organizma poseduje mnoga pozitivna i dragocena svojstva, ona je antibakterijska, antivirusna i antioksidativna hrana.

Savremenim načinom života i sve većom potrebom za „fast food“ hranom, čak i naša svakodnevna ishrana se potpuno promenila i prešla iz bazne u kiselu.

Kisela hrana zauzima visoko mesto na lestvici uzroka savremenih bolesti kao što je rak. Preterano konzumiranje prerađene hrane, kao što su beli šećer i proizvodi od belog brašna, ali i dugotrajno uzimanje gaziranih napitaka čak i kod veoma mladih osoba zasigurno dovodi do prezakiseljenosti organizma.

Stalno nerviranje, brige, stres i psihička opterećenost, težak fizički rad, nedovoljno sna i drugi problemi sa kojima se susrećemo dodatno utiču na kiselost organizma. Dugotrajno uzimanje nezdravih namirnica izaziva mnoge bolesti, uključujući i rak.

Sa druge strane, namirnice poput đumbira, blitve, heljde i bobičastog voća imaju antikancerogeno delovanje. Hrana koja smanjuje kiselost organizma nije skupa i nedostupna, ona se nalazi na policama svakog supermarketa.

Važno je imati na umu kakav učinak hrana ima na naše telo, a ne da li je ona kisela ili bazna sama za sebe. Hrana koja daje kiseli efekat, donosi i ostavlja vodonikov jon u našem telu, čineći sredinu našeg tela kiselom, a hrana koja ima bazni efekat odnosi vodonikov jon, čineći sredinu našeg tela baznom.

Upamtite, ako je određena namirnica u svom sirovom stanju kisela, to ne znači da ona reaguje kiselo i kada dospe u naš organizam. Čak štaviše, potpuno je suprotno.

Dokaz za to je limun. Iako je limun izrazito kiseo, on ima alkalno dejstvo na telo, dok šećer, iako je sladak, izaziva kiselu reakciju u organizmu. To zapravo znači da ukus hrane ne određuje njenu pH vrednost.

Pržena hrana, gazirani napici, masni nadevi, slatkiši, grickalice, industrijska hrana, alkoholna pića, fast food hrana – svi spadaju u nezdravu, kiselu ishranu.

Kiselost organizma i Coca Cola

Da, Coca Cola. Razočaravajuća istina o najomiljenijem piću današnjice – Coca Cola izaziva kiselost organizma.

Aktivni sastojak Coca Cole je fosforna kiselina. Njen pH je 2,8. Efekat tih malih balončića koji nas već sa prvim gutljajem čine neverovatno energičnim i srećnim je zaista nezamenljiv.

Ali, da li znate da je jedna čaša tog „čarobog napitka“ gotovo 50.000 puta kiselija od obične, neutralne vode? Čak 32 čaše vode potrebne su da bismo neutralizovali konzumaciju jedne čaše Koka Kole!

Kako izmeriti kiselost organizma

Najjednostavniji način da izmerite kiselost vašeg organizma je pomoću lakmus papira. Možete meriti pH pljuvačke ili urina. Uslovi svakako moraju biti što više sterilni. Zato kupite u apoteci posudu za urin i hirurške rukavice.

Test kiselosti organizma: u posudu skupite dovoljno uzorka (pljuvačke ili urina) da možete da uronite traku. Veoma je važno da uzmete samo 1 traku iz pakovanja, a zatim da uklonite pakovanje. Jer su ove trake veoma osetljive i mogu da reaguju i na sredinu iz vazduha.

Kada je uzorak spreman uronite lakmus traku, zadržite 2 sekunde i izvadite. Višak tečnosti lagano obrišite o toalet papir, a zatim naslonite traku uz referentnu vrednost prikazanu na pakovanju. Očitajte pH vrednost vaše pljuvačke ili urina.

Gde kupiti pH test trake i kako ih koristiti?

Univerzalne pH indikatorske trake (lakmus papir) su uske trake izrađene od prozirne plastike i celuloze, na kojima se nalaze obeležena polja impregnirana sa sprecifičnim reagensima pomoću kojih se odvija kiselo-bazna reakcija. Analiza je brza i pouzdana. Tračica se uroni u tečnost i pri tome menja boju u zavisnosti od sredine u kojoj se nalazi.

Na pakovanju svakog lakmus papira nalazi se skala sa referentnim vrednostima. Opseg može biti od 1-14, ali se mogu naći i osetljivije pH test trake, sa mnogo užim opsegom, npr od 5-8.

pH tekst trake mogu se kupiti u prodavnicama laboratorijske opreme, opreme za akvaristiku, za kuću i baštu, Pet shop-u. Svakako, možete pokušati i u apotekama i drogerijama.

Kako započeti sa baznim načinom ishrane

Praktikovanje ishrane sa 70-80% baznim namirnica najbolji je način održavanja blago alkalne pH vrednosti u našem telu. (Pogledajte tabelu hrane koja stvara baznu i kiselu sredinu.)

Konzumiranje svežih biljnih sokova svakodnevno će započeti proces alkalizacije vašeg tela. Zbog toga se mnogi ljudi osećaju tako dobro nakon što započnu program „sokljenja“. (Napomena: Zbog problema povezanih sa šećerom u krvi kod pojedinih osoba, preporučuje se uzimanje sokova od povrća, a ne voćnih sokova.

Takođe, uzimanje celog voća utiče na šećer u krvi manje nego voćni sok, jer vlakna u plodovima usporavaju preradu fruktoze u telu.)

Međutim, interesantno je da termičkom obradom alkalizirajućih (baznih) namirnica, recimo voća i povrća, one postaju acidirajuće (kisele), ako se prekuvavaju i pripremaju sa uljem. Zato je najbolje da ih koristimo sveže.

Praktikujte više bela mesa (riba, ćuretina, piletina), a manje crvena (junetina, teletina, svinjetina, mesne prerađevine). Uz meso jedite svežu salatu. Salate začinjavajte sa sokom od limuna, a ne sa sirćetnom kiselinom.

Najbolji način za započinjanje dana je i čaša tople vode sa limunom. Ovaj snažni antioksidans daje vašem organizmu potrebne elektrolite, pomaže varenje, čisti jetru, podstiče rad creva i jača imuni sistem.

Svakodnevno uzimajte bar litar i po vode i bavite se nekom fizičkom aktivnošću, jer se kroz znoj ubrzava eliminacija kiselih supstanci iz organizma.

Izuzetak u alkalnoj ishrani

Iako će prelazak na alkalniju ishranu imati koristi za većinu. Postoji i mali procenat populacije čija su tela ustvari previše alkalna. Nekoliko osoba koje imaju ovo stanje uglavnom trpe posledice od depozita kalcijuma. Ovo dovodi do simptoma migracionog nerva i bolova u zglobovima.

Insomnija takođe može biti problem, i često je povezana sa ranom jutarnjom krutošću.

Ali krutost se brzo poboljšava, jer aktivnost mišića proizvodi mlečnu kiselinu. Ona pomaže u neutralizaciji nastanka alkalnih jedinjenja i vraća ravnotežu pH tela u normalu. Ipak, naglašavamo, ovo je veoma mali procenat populacije.

Bazna hrana je lek

Da bismo šanse oboljevanja od raznih hroničnih bolesti sveli na minimum, treba da održavamo telo u baznom stanju. Ako želimo to da ostvarimo, treba da znamo koja vrsta hrane nam može pomoći u tome. Svako od nas (i potpuno zdravi ljudi) trebalo bi da se pridržavaju bazne ishrane. Osećaćete se lepše.

Za one koji su spremni da zdrav način života praktikuju, kao preventivu preporučujemo privatno zdravstveno osiguranje. Lekari će Vas potpuno edukovati o alkalnoj ishrani, tako da na bezbrižan način uživate sa svojim najdražima. Edukovanjem jednog člana, edukuje se cela porodica.

A za one koji su pak spremni da se zaštite od svakog rizika, preporučujemo životno osiguranje, koje će brinuti o Vama, a samim tim ćete i uštedeti.

Ovde možete potpuno besplatno popuniti formu i saznati koliko bi koštalo Vaše životno osiguranje.

Povezani članci

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *