fbpx

Najpovoljnije Putno Osiguranje za Kinu

Narodna Republika (NR) Kina je najmnogoljudnija zemlja, jedna od najstarijih civilizacija i četvrta po veličini u svetu. Za Kinu možemo slobodno reći da je ekonomski najstabilnija država na svetu, jer je čine izuzetno vredni i miroljubivi ljudi.

Cene putnog osiguranja za Kinu

Za jednu odraslu osobu na period od:

10 dana, trenutno se kreću od 1,134 do 2,588 din;

30 dana od 3,306 din do 7,765 RSD.

Za tačnu cenu putnog osiguranja za Kinu, najbolje je (bez obaveze) da popunite formular na našoj stranici, a mi ćemo pronaći najbolje putno osiguranje za Vaše putovanje.

Cena putnog osiguranja za Kinu zavisi od par faktora kao što su broj dana, pokrivena suma, kao i šta je sve uključeno u putno osiguranje.

Dominantna država u istočnoj Aziji – Kina

putno-osiguranje-za-kinu

Azija je najveći i najnaseljeniji kontinent na svetu, dok je Kina najnaseljenija zemlja u Aziji. Graniči se sa 14 zemalja – Vijetnamom, Laosom, Mjanmarom, Indijom, Butanom, Nepalom, Pakistanom, Avganistanom, Tadžikistanom, Kirgizijom, Kazahstanom, Rusijom, Mongolijom i Severnom Korejom. Od Kine u Aziji je jedino veća Rusija.

Na istoku, Kina izlazi na rubna mora Tihog okeana – Žuto more sa zalivom Bo Hai, Istočnokinesko i Južnokinesko more.

Kako je Kina ogromna država, u njoj se nalaze i planinski venci, i pustinje, i ravnice. Južnom Kinom dominiraju brda, na zapadu se nalaze Himalaji. Ne treba zaboraviti na severu zemlje pustinju Gobi koja je najveća pustinjska oblast u Aziji.

Kinom teku mnogobrojne reke od kojih su najveće i najznačajnije Jangcekjang i Hoangho.

Kina je jednopartijska država sa vladajućom Komunističkom partijom, podeljena je na dvadeset i dve provincije tj. dvadeset i tri ako uzmemo u obzir Tajvan.

Pet autonomnih regija (Guangsi, Unutrašnja Mongolija, Tibet, Ningsja i Sinkjang), četiri autonomna gradska okruga (Peking, Šangaj, Čungking, Tjencin) i dve specijalne administrativne regije koje uživaju veliku autonomiju (Hong Kong i Makao).

putno-osiguranje-za-hongkong-makao

Kina je zemlja ekstremno bogatih s jedne strane i ekstremno siromašnih ljudi s druge strane, zemlja u kojoj neki stanovnici žive u gradovima iz naučno-fantastičnih filmova, a neki u pećinama.

Kao što je u geografskom pogledu zemlja kontrasta, tako je Kina i u svakom drugom pogledu zemlja kontrasta. Kina je zemlja u kojoj se najbolje može sagledati spoj modernog/tehnološkog doba i tradicije/religije.

Glavni mravinjak odnosno grad je Peking, a najveći je Šangaj. Koliko je čovek zapravo malo i beznačajno biće, najbolje se može uvideti dok se stoji na jednoj od mnogobrojnih raskrsnica u Pekingu ili Šangaju.

Kakva je klima u Kini?

vreme-u-kini

Klima se u Kini kreće od tropsko-monsunske na krajnjem jugu do umereno monsunske na severu. Sama unutrašnjost Kine je najviše u znaku kontinentalne klime, osim u planinskim i pustinjskim delovima.

Jug i istok Kine je često na udaru suše, cunamija i tajfuna.

Za Kinu je najbolje otputovati tokom proleća ili jeseni jer zime umeju biti jako hladne, a leta veoma vruća. Ako u Kinu putujete tokom leta, najhladniji delovi zemlje su oni sa velikom nadmorskom visinom, poput planina u provinciji Sečuan. Tokom zime, najtopliji delovi zemlje su jug i jugozapad.

Avionom do Kine

avionom-u-kinu-putno-osiguranje

Svaki veći grad u Kini ima svoj aerodrom, a najprometniji i najbitniji su aerodromi u Pekingu, Šangaju i Hong Kongu. Iz Beograda nije uveden direktan let za Kinu, ali iz drugih velikih evropskih gradova (Minhen, Frankfurt, Pariz, Moskva itd.) jeste, naročito za Peking.

Turisti uglavnom kombinuju više prevoza kako bi došli do željene destinacije, a početak putešestvija vezuju za jedan od tri pomenuta grada. Kada slete, turisti imaju veliki izbor čime stići do kranje destinacije – unutrašnji avio-saobraćaj, brza železnica i maglev vozovi, autobusi itd.

Do kineske prestonice najbrže ćete stići ukoliko letite sa avikompanijama Turkish Airlines i Lufthasa za 12h i 45min, sa presedanjem u Istanbulu odnosno u Frankfurtu.

Peking je od Beograda udaljen 7.415km.

Međunarodni aerodrom Peking kod Šunjija se nalazi oko 20 km severoistočno od samog centra grada do kojeg se brzo stiže nekim od drumskih prevoza. Naravno, najbolje je uzeti taksi, ali povedite računa da ne naletite na neregistrovane taksiste kojima je cilj da oderu kožu s turističkih leđa.

Ukoliko sletite na šangajski aerodrom Pudong, do centra grada dođite brzim maglev vozom koji 30 km “preleti” za sedam minuta!

Beograd ima razliku od -6h u odnosu na Peking. Inače, vremenska zona je jedna te ista u celoj Kini.

Cene avionskih karata za Kinu

Cena prosečne povratne avionske karte na relaciji Beograd – Peking sa kompanijom Qatar Airways je 369 evra sa presedanjem u Dohi.

383 evra na relaciji Beograd-Šangaj sa kompanijom Aeroflot sa presedanjem u Moskvi.

Odnosno 359 evra do Hong Konga sa kompanijom Etihad i presedanjem u Abu Dabiju.

Turistička viza za Kinu

viza-za-kinu-i-putno-osiguranje

Za Kinu je Srbima potrebna viza, ali je postupak vađenja jednostavan i jeftin. Tri dolara je trošak vađenja vize za čiju izradu se čeka pet radnih dana, a ukoliko želite da ubrzate proces i dobijete vizu za jedan dan, to košta dvadeset dolara.

Turistička L viza traje mesec dana i može se produžiti za još jedan mesec.

Ambasada Kine u Beogradu je na adresi Užička 25, a Konzularno odeljenje  na adresi Augusta Cesarca 2V. Obe adrese pripadaju opštini Savski venac.

Hong Kong i Makao imaju zaseban vizni režim, a prelazak iz matice Kine u Hong Kong i Makao ima tretman prelaska granice.

Srbi mogu ulaziti na teritoriju Hong Konga bez vize i boraviti do 14 dana, a na teritoriju Kineske Republike Makao mogu boraviti bez viza do 90 dana.

Sve informacije vezano za vizu –  rs.chineseembassy.org

Istorija Kine

najpovoljnije-putno-osiguranje-za-kinu

Civilizacija Kine, stara preko 5.000 godina, nastala je i razvijala se u plodnoj dolini reke Hoangho (Žuta reka), a kasnije i oko drugih velikih reka južno i istočno od ovih predela. Ljudi su se prvobitno bavili zemljoradnjom, a potom i uzgajanjem pirinča oko reke Jangcekjang.

Zanimljivost vezana za Kinu jeste njena linerna istorija koju ništa nije prekinulo kao što se desilo sa Egiptom i Mesopotamijom. Još jedna zanimljivost vezana za kinesku civilizaciju jeste njena izolovanost od ostalih civilizacija.

Kina prolazi kroz periode primitivnog, robovlasničkog i feudalnog društva. Početak drevne istorije Kine je čovek Yuanmou, a kraj – prvi opijumski rat.

Carska dinastija Hsija se smatra prvom dinastijom kraljeva koji su vladali Kinom od 2000-te do 1500-te godine pre naše ere. Tokom ovog perioda izgrađeni su kanali za navodnjavanje polja, a vojnici su koristili kočije i oružje izrađeno od bronze.

Prvi gradovi u staroj Kini izgrađeni su kao religiozni centri za izvođenje ceremonija i rituala. Do vremena Šang dinastije (oko 1500-te do 1050-te godine pre naše ere) izgrađen je veći broj gradova u Kini.

Periodom procvata feudalizma u Kini smatra se vreme od osnivanja Sui dinastije 581. god. do kraja Tang dinastije 907. god. Nakon propasti dinastije Tang i ekonomskog kraha, ekonomija na teritoriji tadašnje Kine se polako ponovo uspostavlja i jača tokom perioda vladavine 5 dinastija i 10 kraljevstva.

Period od 1368. god. kada je osnovana dinastija Ming, pa do 1839. god. kada počinje opijumski rat predstavlja vreme konsolidovanja različitih naroda koji su živeli na teritoriji Kine, kao i vreme postepenog propadanja feudalnog sistema.

Moderna istorija Kine

putovanje-u-kinu-putno-osiguranje

Moderna istorija Kine započinje 1840. godine, a završava se osnivanjem Narodne Republike Kine 1. oktobra 1949. godine. Tokom ovog perioda, Kina ima polu-kolonijalni i polu-feudalni status.

Prvi opijumski rat je počeo 1840.godine. Inicijator opijumskog rata su bili Englezi koji su krijumčarili opijum u Kinu i narušavali zdravlje Kineza i stabilnost carstva, zbog čega su se Kinezi pobunili.

Moderna istorija Kine deli se na period stare (1840 – 1919. godine) i nove demokratske revolucije (1919 – 1949.  godine). Osnivanjem Narodne Republike Kine, 1. oktobra 1949. godine, započinje period socijalističke revolucije i izgradnje zemlje.

Kineski jezik i kultura

kineski-jezik-za-putovanje-768x644

NR Kina je zemlja u kojoj živi 56 nacija, od kojih je najviše pripadnika naroda Han (92%). Mada u Kini postoji oko 80 različitih jezika i 30 različitih pisama, kao standardni govor prihvaćen je mandarinski dijalekat naroda Han i standardizovani kineski karakteri.

Savremeni kineski jezik se deli na standardizovani mandarinski dijalekat i šest lokalnih dijalekata. U okviru svih dijalekata postoje i brojni pod-dijalekti.

Kinesko pismo postoji već 6.000 godina i najstariji iskopani zapisi su obredni zapisi gatanja na kostima životinja.

Smatra se da ukupno postoji oko 80.000 kineskih karaktera koji su nastajali kroz istoriju, a da se u savremenom kineskom jeziku koristi najviše do 8.000 karaktera (uzimajući u obzir sve oblasti ljudskog stvaralaštva).

Za čitanje novina je potrebno poznavati oko 2.000 znakova koji mali Kinezi savladaju u osnovnoj školi.

Kinesko pismo u načelu sadrži tri glavne vrste karaktera, a to su piktogrami, ideogrami i pikto-fonetici.

Religije u Kini

putovanje-u-kinu-i-putno-osiguranje

Tri glavna filozofsko-religijska ubeđenja koja su se preplitala (i dan danas se prepliću) u Kini jesu taoizam, konfucijanizam i budizam.

Konfucijanizam je najdominantnija škola mišljenja u Kini koja se vezuje za mislioca Konfucija (nije previlno Konfučije). Konfucijanizam “propagira” harmoniju društvenih odnosa, želju za učenjem i spoznajom, osećaj za porodični život i zajedništvo.

Što se tiče stava prema državi, zalagao se za štednju i smatrao da državni porezi moraju biti niski (vidi se da srpski političari nisu čuli za velikog king mislioca) jer ako se stanovništvu sve uzima, ne može se ulagati dalje u proizvodnju, a ako proizvodnja stane, stala je i država.

Taoizam je religija i filozofija života. Osnivačem taoizma se smatra Lao Ce koji je smatrao da ljudi treba da žive u harmoniji sa prirodom. Tri osnovna načela u taoizmu su saosećanje, poniznost i umerenost.

Budizam je u Kinu došao u prvom veku, ali je procvat religije zabeležen za vreme vladavine dinastije Tang. Glavne vrline u budizmu su samilost i mudrost, na život se gleda kao na patnju koje čovek može da se oslobodi jedino ako dospe u stanje nirvane.

Budizam u Kini se deli na kineski, tibetanski (lamaizam) i Pali budizam.

Komunizam je loše uticao na sve tri filozofije i religije smanjivši broj njihovih sledbenika, ali danas se to tužno stanje popravilo.

Tradicionalna kineska akunpuktura

akupuktura-u-kini-putno-zdravstveno-osiguranje

Ako je nečija medicina stara onda je to kineska, a srž njene suštine je u taoizmu i jing-jang principu harmonije. Akunpuktura je jedna od kineskih metoda lečenja ljudskog tela gde glavnu ulogu imaju igle koje se zabadaju u određene tačke na koži.

Saznanje o akunpukturi su doneli evropski misionari tokom 16-tog veka.

Fuxi, bog Sunca i otelotvorenje principa Jang, smatra se i legendarnim osnivačem devet vrsta igala koje se koriste u kineskoj akunpukturi. Prve igle su bile od kamena, zatim koštane i od bambusove trske. Danas su u upotrebi tanke igle od nerđajućeg čelika.

Zanimljivosti o Kini

najjeftinije-putno-osiguranje-za-kinu

Mnogo toga zanimljivog se vezuje za Kinu, zemlju čijim običajima i stanovništvu morate da se prepustite kako bi vam bilo fenomenalno. Oni koji su posetili Kinu kažu da je ona sušta suprotnost Zapadu.

U tome upravo leži njena čar, u različitosti, počevši od toga da je belo u Kini boja žalosti, pa do bakšiša koji se smatra uvredom ukoliko se ostavi u kafiću ili restoranu.

Evropa je u mnogim pronalascima kasnila u odnosu na Kinu – toalet papir, običan papir, barut, kompas, padobran, sladoled su prvo nastali u Kini. Kinezi su izmislili papirne zmajeve, mnogi istoričari smatraju da je fudbal nastao u Kini dok im je ping-pong omiljena igra.

Kinu su nekada nazivali “zemljom svile”, a danas je vidimo kao “zemlju pandi”.

Što se tiče kineske zastave, crvena boja simbolizuje revoluciju, velika zvezda komunizam, a male zvezde kineski narod.

Bicikl je osnovno prevozno sredstvo u Kini, uvezeno inače 1891. godine.

Kineska kuhinja je najraznovrsnija na svetu, znači, nema tog živog bića, izuzev čoveka, koje se neće naći na kineskoj trpezi.

Još zanimljivosti o žutom narodu

brus-li

A ne treba pominjati ko je najpoznatiji kinez na svetu?!

Najduži i najstariji kanal na svetu (dug 1.794km) građen u 7. veku, završen za neverovatnih šest godina, nalazi se u Kini. U Kini se nalazi najduži most na svetu, najviši most na svetu, drugi najduži viseći most na svetu i najduži most sa lukom, a takođe imaju i najduži sistem auto-puteva na svetu!

Ali iznad svega, nema tog proizvoda na kojem ne piše Made in China (bacite pogled na prvu etiketiranu stvar oko vas i biće vam jasna konstatacija).

Amerikanci duguju Kinezima više od bilion dolara, u prevodu, drže ih u šaci, pa vi vidite kuda vode emigracijski putevi.

U Kini je zabranjeno korišćenje društvenih mreža Twitter i Facebook, kanala Youtube, aplikacije Instagram i pretraživača Google. Ukoliko ste u Kini a na možete bez navedenog, uz pomoć VPN programa možete promeniti svoju lokaciju i krstariti internetom kao da ste u nekoj drugoj zemlji, a ne Kini.

Fascinantni Kineski zid

poseta-kineskog-zida-putno-osiguranje

Kineski zid je samo jedan u nizu spomenika koji svedoči o grandioznoj istoriji moćne sile Kine. O njemu se najviše priča jer nosi tituli najveće svetske građevine i odbrambenog objekta (dugačak preko 7.000 km). Takođe ljudi vole da pričaju o njemu kao jedinoj ljudskoj građevini koja se vidi s Meseca (nauka odbija tu tvrdnju).

Kineski zid se ubraja u jedno od sedam svetskih čuda.

Kineski zid se proteže od stepa srednje Azije pa sve do Žutog mora.

Na žalost, poslednjih godina, prva asocijacija na Kinu i Peking je visoka stopa zagađenosti, a ne kung-fu i feng-šui. Peking jeste zagađen, ali je Kina previše velika zemlja da bi gajili bilo kakve predrasude prema njoj, pa čak i kada je zagađenost vazduha u pitanju. Uostalom, postoje i drugi gradovi osim Pekinga u kojima možete uživati.

U svakom slučaju ne idite na dalek put bez najboljeg putnog osiguranja, a TopOsiguranje ima posebnu i najpovoljniju pondu za Kinu; Putno osiguranje za celu porodicu; Putno osiguranje za penzionere; Putno osiguranje za trudnice.

osiguranje-baner

Da li je putono osiguranje obavezno?

Povezani članci

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *